Iftor rumah arab wei

Assalamualaikum Episod 22 : Jordan Travelogue hei hei , puasa-puasa ni murahh rezeki budak perantau ni. Hampir setiap hari arab aj...

Assalamualaikum
Episod 22 : Jordan Travelogue


hei hei , puasa-puasa ni murahh rezeki budak perantau ni. Hampir setiap hari arab ajak berbuka rumah depa , haha. Mama pun dah dua kali kasi nasi arab kat kami. Penat gak makan nasi arab ja kan nak-nak hari tapi dah diorang jemput (tak semua  aku pergi sbb tak minat mana nasi arab :D) Tapi housemate memang pergi selalulah dah takda orang masak kat rumah ni haa. Alhamdulillah...


Pernah sekali ada 3 jemputan dalam sehari tu , haa nak sumbat mana makanan banyak-banyak tu plus kami budak malaysia yg tak balik ni sekerat je tinggal sini. Kesihan jugak pakcik-makcik penat masakk banyak-banyakk untuk kami sanggup keluar duit tapi tak dapat pergi semua ,huhu. Maafkan kami pakcik makcikk :') tak larat nak makan banyak perut kami kecikk jaa. 


Tak hairan sebenarnya makanan banyak tak habis sebab arab ni dia punya layanan tetamu memang tiptop sanggup masakk banyak-banyakk nisbah orang malaysia makan 100 = 300 kot. Bayangkanlaa satu talam besar tu untuk 8 orang makann tu pun tak habis jugakk dah tu bertalam-talam lak etak tepi sebab dah terlebihh cukup. Kami lak terasa sayangnyaa takut membazir , huhu. 


Ala kulli hal , moga Allah limpahkan rezki berlimpah-ruah buat semua pakcik-makcik arab sini yang sudi jemputt kami berjuadah buka puasa free & time  puasa ja ada semua ni. Sangat menghargai keperihatinan kalian. Jazakumullah khair jaza'. 




Tag : Jamiyyah Khairiyyah Al-Mihrab , Muhafazah Al-Quran Hayyu Birkah , Abu Amani Muassasah , Masjid Mazar , Masjid Adnaniyyah dan lain-lain sudi mengadakan majlis iftor. 

You Might Also Like

2 comments

  1. awak tak minat nasi arab?? ala rugi tau. hehe.. siqah suka makan nasi arab. maybe sebab tak pedas. tambah lagi makan dengan kambing. perghh ~ :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe , mungkin dah banyak kali makan jadi excitednya tu berkurangg , nanti balik malaysia mungkin rindulah nak makan nasi arab ori. haha kambing mmg mantopp!

      Delete

- DO GOOD BE GOOD -
WARNING : NO SPAM!